Itegrovaný blok:
Příroda, která mě obklopuje.
Téma: Voláme tě:,,Sluníčko“
Datum:8.3. – 12.3. 2021
Vítám Vás, jmenuji se Lucie Jandová a bohužel v těchto nelehkých dobách jsem Vás nestihla poznat. Doufám, že se brzy s dětmi setkáme a že si vše vynahradíme a užijeme.
Určitě se každý těší z příchodu jara, je krásné poslouchat štěbetání ptáčků, cítit vůni jarních květin, koukat jak se příroda probouzí. Pojďme spolu ještě více sluníčko přivolat.
Nabídka činností:
Připravte si dva obrázky a jeden pracovní list
Úkolem je dětem vysvětlit, co jsou to homonyma. Sluníčko na nebi – sluníčko sedmitečné. Kdy jedno slovo má více významů. Pracujte s dětmi podle věku. U tříletých dětí si jen ukažte obrázky, starší můžou sami pracovní list vypracovat a nebo můžete vymýšlet další slova:
Např:
Los (zvíře – tiket do loterie)
Topit (v kamnech – topit se ve vodě)
Jeřáb ( pták - stroj ke zdvíhání těžkých předmětů)
Stopky ( stopka od jablka – zařízení pro měření času)
Pas ( část těla – cestovní pas)
A je jich mnohem více…. Můžete hledat J
Hudební výchova
https://www.youtube.com/watch?v=YP7T2Ji3gws
zasílám odkaz na písničku, kterou určitě všichni dobře znáte … Zazpívejte si a nejen to, stoupněte si a rozpohybujte tělíčka.
Tělesná výchova
Pozdravíme sluníčko
Básničku by bylo dobré naučit se, po příchodu budeme společně cvičit, tak ať děti vědí J
Po procvičení si lehněte na záda a jen pozorujte svůj dech.
Nadechujte se do hrudníku a do bříška….
· Literární výchova
Když krásně ležíte, můžete si přečíst pohádku o Berušce
Po přečtení:
Snažíme se v dětech rozvinout lásku ke zvířatům a vést je k tomu, aby jim zbytečně neubližovaly. Vždyť i malý brouček může cítit bolest, strach a také mít hezké pocity jako my, lidé. Přátelství lidí a zvířat přináší oboustrannou radost a spokojenost.
Ptejte se:
Jak se jmenovala zahrádka a proč?
Jak se jmenovala holčička?
Jak se jmenovala beruška?
Jak vznikne beruška?
Proč se bála beruška lidí?
Co se děje na konci prázdnin a proč se Evička s Věruškou musí rozloučit?
· Výtvarná výchova
Vyrobte si jako my sluníčko
Připravte si všechny pomůcky na obrázku a můžete tvořit J
Rady: při vybarvování dbejte na úchop štětce, rovná záda, nohy dolů. Často děti rády sedí s nohama na židli nebo vkleče. Při této činnosti, aspoň chvilku ať si fixují posed, je to nejdůležitější součást činnosti. Vybarvování by mělo být vždy zleva – doprava. Zafixování si, že psaní a čtení probíhá z těchto stran a za další udržíte lépe čistotu nejen stolu, ale i rukávů J
A na závěr:
Přeji Vám krásné sluníčkové dny
Buďte zdraví Lucka